29.12.2010

Tilbake til hverdagen!

Har dere hatt noen fine juledager? Vi har vært hos min mamma dette året og hatt et par flotte dager med kjempegod mat, masse kaker og sene morgener. 2. juledag var vi tilbake i Kirkenes siden J. skulle jobbe. Mens han har jobbet har jeg sittet under det nye, råfine pleddet mitt (bilder kommer!), sett Fringe, spist småkaker og strikket videre på mitt eget pledd. Men i går begynte det å klø i fingrene! Først måtte jeg bruke xx antall timer med å rydde arbeidsrommet (siste rest som skulle på plass. Dere vet alle de merkelige, små greiene som egentlig ikke passer inn noen steder..). Men i dag har jeg fått sydd og blant annet så denne dagens "lys":


En større lommebok/pung med to lommer til kort og plass til mye annet! Denne er stivet av med platevatt, derfor stiklingene dere ser på nærbildet. En liten d-ring satt jeg på, så kan man hekte på en rem til å holde i. (Skal gjøre det slik at man kan bestille det ekstra om man vil ha en matchende rem) Pungen har avrundede hjørner, men må endre litt på mønsteret så de kommer tydeligere fram. Ellers er jeg superfornøyd! Prøvemodellen ble faktisk så bra at den havner på Epla i løpet av kort tid, det må være en første gang!



 Jeg tenker å lage en annen versjon uten lommer, men med en rem inkludert i prisen. Men klarer ikke å bestemme meg om hanken skal være sydd fast, eller om den skal kunnes hektes av og på med en karabinkrok. Hva tror dere om det?

9 kommentarer:

  1. Så fin pung, sydd i favorittstoffet mitt som jeg også har og som jeg selvsagt fant på Bruktbo en gang...Jeg tror jeg ville hatt en rem med karabinkrok så har man litt mer variasjonmulighet...uansett: stilig!!! Hilsen Anne Lise

    SvarSlett
  2. Så fiiiiiiiiiiiiiin! Og for et nydelig stoff!!
    Mine farger det der; alldeles herlig :)

    Som Anne Lise over her synes jeg at karabinkrok hørtes veldig lurt ut! Artig at man kan variere som man vil!

    Håper du har gode dager oppe i Kirkenes; det høres jo i grunn slik ut :)

    SvarSlett
  3. Ojoj vad fin den är, och tyget är ju helt underbart. Vad mycket inspirerande bilder du har här på din blogg.

    Hit kommer jag gärna tillbaka!

    /Mia :)

    SvarSlett
  4. Veldig fin pung! Jeg ville satset på hank som kan hektes av og på:-)

    SvarSlett
  5. Söt!! Älskar tyget!

    Och jag skulle använda karbinhakar och haka på bandet.

    SvarSlett
  6. Innom for å ønske deg en riktig flott romjul og et kreativt 2011;)
    Ser du har kommet i orden i nord...men vi skulle nå helst ha hatt deg her på Stjørdal;)
    Herlig pung! jeg ville ha satset på hank som kan hektes av;)
    Klem fra Anita på Sareptas

    SvarSlett
  7. Kjempefin pung!

    Må innrømme at legovasken egentlig ikke var julevask, men kjøpte klossene på loppis og da må de få seg en vask!

    Det ble dessverre ikke mummidobber i julegave på meg nei, tror jeg må sende en bestilling oppover, men det kommer jeg tilbake til.

    Godt å høre at dere har hatt en fin fin jul :)

    Vi høres!
    KLem

    SvarSlett
  8. ÅÅ!! jeg ønsker meg en sånn her!!kommer det flere snart?:)

    Godt nyttår!

    (og btw så kjenner jeg en som heter Sølve som jobber i politiet i kirkenes, veldig hyggelig fyr!)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! Jeg setter utrolig stor pris på alle og enhver!

Jeg svarer på kommentarer i min egen blogg, så stiller du et spørsmål finner du svaret her :)